Persgroep en CPNB gaan samenwerking aan

De Persgroep en CPNB gaan, na goed overleg, met elkaar de samenwerking aan. De CPNB wil namelijk meer lezers in Nederland en de Persgroep wil zijn positie als boekenautoriteit een stuk groter maken. Hierbij hebben beide partijen een gezamenlijke missie: Nederland het meest boekbelezen land ter wereld maken. In het kort is dit dan ook de voornaamste reden voor de samenwerking. De Persgroep is over het algemeen een nieuwsuitgever en de CPNB is het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenwereld. Toch snijdt het mes aan twee kanten. De Persgroep wil zijn positie als autoriteit op het gebied van boeken en lezen vergroten, terwijl de CPNB simpelweg ‘meer lezers’ wil in Nederland.

Leesinspiratie

De samenwerkende partijen: ‘De eerste kruisbestuiving vindt plaats tijdens de Boekenweek. Bij de start van de Boekenweek staat het AD magazine en &magazine volledig in het teken van boeken en lezen. Het magazine zal compleet gevuld zijn met interviews, boekentips en leesinspiratie’.

Hiernaast wordt er een gezamenlijke boekenkortingsactie opgezet, waarbij diverse content van CPNB gedeeld wordt via kanalen van de Persgroep. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan Boekenweek Live!. Het AD Boekenweekmagazine zit deze periode niet alleen in de krant, maar deze zal ook worden verspreid via de boekhandels en bibliotheken in Nederland.